diumenge, 16 de novembre del 2008

EL WIN LOGO I EL CRAYON

Benvolguts companys,
Una vegada més explicaré que hem fet a classe de NTAE els membres del grup B

A partir de veure les quatre tipus de metàfores dels programes educatius exposats al bloc de NTAE hem analitzat una sèrie de programes . Aquest són uns dels programes que hem utilitzat:

  1. El Crayon és un joc interactiu on la finalitat és ajuntar la rodona amb l'estrella utilitzant figures geomètriques. Per juntar-les, has d'anar creant figures geomètriques amb el ratolí però compte! la rodona no pot caure perquè sinó t'eliminen. En aquest programa, podem dir que és un programa on s'utilitza l'ordinador com a simulador (el grau de llibertat és menor i per tant no pots afegir paràmetres nous)
  2. El Win Logo és un programa d'entreteniment on s'ha de programar una sèrie de moviments a una tortuga amb la finalitat de crear una figura geomètrica. És un programa on el nen pot aprendre a crear figures geomètriques. No obstant és molt pesat i pot ser que al final s'avorreixi ja que sinó s'es exacte alhora de programar el moviment la tortuga t'el fa malament. Aquest, és un exemple de programa on l'ordinador actua com alumne (el nen és qui dóna ordres i no a l'inrevés)
  3. El Lego és un programa d'entreteniment on l'objectiu és crear una petita ciutat feta de "Lego" a dins de l'ordinador. És molt entretingut i és un programa on l'ordinador és l'eina (proporciona material perquè l'alumne crei situacions)
  4. Per últim tenim el clic on l'ordinador actua com a tutor (posa un exercici, el nen el resol i l'ordinador avalua si està bé o no)