dissabte, 13 de desembre del 2008

EL CINEFORUM

Avui en dia tenim molts tipus de llenguatge: l'escrit, l'oral, l'audiovisual... però ens hem parat a pensar quina informació ens està transmeten?
En el cas del llenguatge audiovisual: Quin missatge ens dóna a conèixer? què vol plasmar?
A la classe de noves tecnologies, ens van passar un vídeo que es va transmetre per la televisió fa molt de temps. El vídeo explica com una mare intenta buscar feina però no la troba perquè no té "referències". El fill gran va a parlar amb el director sobre aquest fet de tenir "referències" i el convenç.
Si ens posem a analitzar el vídeo veurem que té un gran impacte social en la dona.
  • La mare està a l'atur i quan arriba casa, troba al seu marit i als seus fills sentats al sofà. Això ens dona a conèixer que els homes de la casa estan d'esbarjo mentre que la mare està treballant.

Podem parlar de masclisme durant tot l'anunci ja que ens reflecteix una sèrie d'imatges que ho demostren:

  • Quan la mare s'asseu al sofà i li explica al pare què ha passat, l'home li passa el braç per redera i li diu que no passa res.
  • Quan el director de l'empresa (a més de ser home) diu " la vull tenir en el meu equip".
  • Quan el fill gran diu la frase: " Hauria de donar-li les gràcies al meu pare per haver-la escollit a ella".
  • I al final de l'anunci el fill gran fa una reflexió al director de l'empresa. Li pregunta si ell val prou, si ell té referències.

Per altra banda, també podem parlar de femenisme, ja que l'anunci ens dóna a conèixer certs aspectes:

  • La mare és una dona entregada, que està pendent de la família (per tant, dóna afecte)
  • La mare fa totes les feines domèstiques i el sopar.